2013/09/12

Home QUICK Spring Roll (Pa Pia Sod)

I bought a new rice cooker!! My 6 years old cheap cooker burned out itself and died.
New apartment = New rice cooker...?!! Yeah? you got this?
As a great investment, I purchased the Japanese product that I am planning to use for about 7-8 years.
In America, Zojirushi brand is very popular, but the way I cook and how I want to use the cooker, Tigar brand meet my desire.
 
新しい電気炊飯器を買いました。大学1年生の時、低廉な電気炊飯器を買いましたがもう6年も使いました。
新しいマンション〓新しい電気炊飯器を買いました。
Great Investmentと思って日本電気炊飯器を注文!アメリカではzojirushiブレンドが有名だが高いために私はTigarブレンドに決定しました。


 
Anyway, Let's cook something!
New cooker will have some time to adjust to my new place..

재료: 집에있는 채소 (쌀국수, 숙주, 파, 얇게썬 양파, 스팀버섯), 새우, 따뜻한 물, 쌀종이 호이슨소스, 필리소스
 
材料:家にいる野菜(ライスヌードル、宿主、ねぎ、薄く切った玉ねぎ、スチームキノコ、エビ、暖かい水、ライスペーパー, ホイスンソース、議事ソース。
 
Ingredients: Vegetables that are all in your refrigerator (pre boiled mushrooms, thinly sliced onion, bean sprouts, green onion), steamed shrimp, Hoisen sauce, chili sauce, warm water, rice paper.

Because you don't want the rice paper to stick to the plate, I could not stop and take each pictures. But most of my friends know how to do this..
ライスペーパーを暖かい水に浸した後、いち早くならないだったので、step-by-stepの写真を撮ることができなかったです。しかし、みんな知っていると信じて...
라이스페이퍼를 따뜻한 물에 적신뒤 재빨리 말아야했기때문에 step-by-step 사진을 찍지못했습니다. 하지만 다들 알고있을꺼라 믿고...


No comments: